Om Svenska DJ-Skolan

Svenska DJ-skolan erbjuder den mest kompletta DJ-utbildningen med flera av Sveriges bästa och mest kompetenta DJ’s som instruktörer. Utbildningen kräver inga förkunskaper.

Verksamheten bedrivs i Göteborg, Stockholm, Marbella och på Ibiza. Att arbeta som DJ är utmanande, inspirerande och inte minst glädjegivande! Vi står redo för att dela med oss av vår kunskap och erfarenhet och ser fram emot att vara med på din resa mot att bli en kompetent DJ!

Det låg många anledningar bakom beslutet om att starta en DJ-skola men det främsta var dock vår gemensamma kärlek för Dj-yrket. Vi diskuterade hur vi skulle göra det möjligt för så många som möjligt att få ta del av vår gemensamma kunskap och många års erfarenhet inom branschen för att underlätta så mycket som det går.

Grunden till skolan lade vi 2007 när vi ansåg att det saknades skolor som värdesätter och därför också bortser från den, enligt oss, viktiga kopplingen mellan teori och praktik. Du måste förstå musik för att kunna underhålla med musik. Du måste förstå din yrkesroll för att kunna bli en riktigt duktig DJ. Med tiden utvecklade vi Svenska DJ-Skolans primära mål: Vi vill utbilda framtida DJs.

Trenderna inom branschen växlar snabbt och tekniken går framåt hela tiden så vi arbetar ständigt med att vara uppdaterade med det senaste. Detta gör vi genom vårt helt unika samarbete med Pioneer. Vi har många års erfarenhet och vet vad både gäster, fans och framförallt krögare letar efter när de söker nya duktiga DJs. Vi lär ut hur du bygger din egen privata samling av musik, vart du köper dina låtar, hur du strukturerar upp dem och hur du använder dem.

Vi erbjuder en djupgående och grundläggande utbildning kring allt du behöver veta för att lyckas med din DJ-karriär. Samtliga lärare och andra ansvariga har många års erfarenhet av att arbeta som DJ både i Sverige och utomlands. Det kommer gästföreläsare och vi gör studiebesök för att du ska få en så bred bild som möjligt av yrket och av din blivande arbetsplats.

Den kanske roligaste delen i allt det här är att du välkomnas in i vår stora härliga Svenska Dj-Skolan familj!

Gamla elever hjälper alltid nya elever. De stöttar, peppar och delar med sig av sina egna erfarenheter som elever. Har du frågor eller funderingar så finns det alltid någon att vända sig till. Självfallet även efter avslutad kurs.

• DJ-skolan har en enad nolltolerans gentemot alkohol och narkotika.
  • Svenska DJ-skolan är emot olaglig fildelning – vi köper vår musik.